Karayolları, demiryolları, elektrik üretim santralleri, üniversiteler ve hastaneler başta olmak üzere kamu kurumlarında görev yapan yaklaşık 600 bin işçinin 2025 ve 2026 yılı ücret artışlarını belirleyecek Kamu Toplu İş Sözleşmeleri Çerçeve Protokolü'nde tarihi anlaşma sağlandı. HAK-İŞ ve TÜRK-İŞ konfederasyonları, işveren tarafıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nda bugün protokolü imzalayarak anlaşmayı resmileştirecek.
Atalay'dan Zam Detayları: "1400 Lira Taban Ücret"
TÜRK-İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz ile gerçekleştirdikleri 4 saatlik kritik görüşmenin ardından anlaşma detaylarını açıkladı. Atalay'ın verdiği bilgilere göre, günlük brüt çıplak ücreti 1400 liranın altında olan tüm kamu işçileri 1400 lira seviyesine çekilecek.
Zam paketinin detaylarında seyyanen 1400 liranın üzerine herkese 40 lira ek artış yapılması öngörülüyor. İlk altı ay için yüzde 24 oranında artış uygulanırken, ikinci altı ay döneminde ilk brüt çıplak ücrete 50 lira ilavesi yapılacak. Ardından yüzde 11 oranında ek artış devreye girecek.
Enflasyon Koruması ve İlave Primler
Anlaşmanın dikkat çeken özelliklerinden biri enflasyon koruması mekanizması oldu. Enflasyonun beklentileri aşması durumunda kamu işçilerine ek koruma sağlanacak. Üçüncü dilimde yüzde 10, dördüncü dilimde ise yüzde 6 oranında enflasyon aşımı halinde ilave artışlar uygulanacak. TÜRK-İŞ Genel Başkanı Ergün Atalay, 1 Mart yürürlük tarihli sözleşmeyle yüzde 3,68 oranında ilave zam yapılacağını belirtti.