Bakan Yerlikaya, yalnızca 2024 yılında kırmızı ışıkta geçme nedeniyle 137 vatandaşın hayatını kaybettiğini vurgulayarak, bu umursamazlığın artık bir kural ihlali değil, “hayata kasteden bir sorumsuzluk” olarak değerlendirileceğinin altını çizdi.Geçtiğimiz yıl her gün ortalama 5 bin 450 kırmızı ışık ihlali cezası kesildiği bilgisini veren Yerlikaya, bu istatistiğin vahametini gözler önüne serdi.
Kademeli Ceza Sistemi Nasıl İşleyecek?
Yeni teklife göre, kırmızı ışık ihlali yapan sürücüler için artık bir “uyarı ve sonuç” döngüsü başlayacak. Sistem, sürücüleri defalarca aynı hatayı yapmaktan caydırmayı hedefliyor. Buna göre; üçüncü ihlalde sürücü belgesi 30 gün, dördüncü ihlalde 60 gün, beşinci ihlalde ise 90 gün süreyle geri alınacak. Ancak asıl kritik eşik altıncı ihlal. Altıncı kez kırmızı ışıkta geçtiği tespit edilen sürücünün ehliyeti tamamen ve sonsuza dek iptal edilecek.
"Bu Bir Sorumsuzluktur, Gereğini Yaparız"
Bakan Yerlikaya, trafik ışıklarının toplumun ortak güvenliği için var olduğunu bir kez daha hatırlatarak, vatandaşlardan da aktif destek istedi. Trafikte kuralları hiçe sayarak hareket eden, özellikle kırmızı ışıkta geçen sürücüleri gören vatandaşların, bu durumu derhal 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirmesi gerektiğini belirten Yerlikaya, “Biz gereğini yaparız” ifadesiyle yetkililerin bu konuda kararlı ve hızlı davranacağı mesajını verdi.
Yerlikaya, geçtiğimiz hafta Edirne’de yaşanan ve kırmızı ışıkta geçen bir motosiklet sürücüsünün yayaya çarptığı olayı örnek göstererek, bu tür sorumsuz davranışların nasıl acı sonuçlara yol açtığını ve faillerin mutlaka yakalanıp adalete teslim edildiğini vurguladı.