Bakan Yerlikaya açıkladı hız sınırını aşmak yürek isteyecek

Türkiye'de trafik güvenliği konusunda kapsamlı yeni düzenlemeler hayata geçiriliyor. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, trafikte can kaybını azaltmak için alınan radikal önlemleri açıkladı.

Bir yıl içinde 5 kez hız ihlali yapan sürücülerin bundan böyle psikiyatri uzmanına yönlendirileceğini belirten Bakan Yerlikaya, ambulansa yol vermeyenlerin ve tekrarlayan kırmızı ışık ihlali yapanların ehliyetlerinin iptal edileceğini duyurdu.

Can Kaybının Yüzde 85'i 5 İhlalden Kaynaklanıyor

Bakan Yerlikaya, trafik kazalarında can kaybına neden olan ihlallere ilişkin çarpıcı istatistikler paylaştı. Trafikte meydana gelen ölümlerin yüzde 84-85'inin sadece 5 kural ihlalinden kaynaklandığını açıklayan Yerlikaya, bu ihlalleri şöyle sıraladı: Hız ihlali, şerit izleme ve değiştirme (makas), geçiş önceliği ve dönüş kurallarına uymama, arkadan çarpma ve kırmızı ışık ihlali.

Trafikte can kaybı ve yaralanmanın en büyük sebebinin hız kuralı ihlali olduğunu belirten Bakan, bu konuda barem sistemi getirdiklerini ve yerleşim yeri içi ile yerleşim dışı ayrımı yaptıklarını açıkladı. Özellikle hassas bölgelerde yapılan hız ihlallerine ağır yaptırımlar getirildi.

Okul ve Hastane Önlerinde Sıkı Denetim

Yeni düzenlemelere göre, 30 kilometre hız limitli okul ve hastane önlerinde farklı hız seviyelerine göre kademeli cezalar uygulanacak. Bu bölgelerde 76 kilometre hızla gidenlerin 30 gün, 86 kilometre hızla gidenlerin 60 gün, 96 kilometre hızla gidenlerin ise 90 gün süreyle ehliyetlerine el konulacak.

Bir yıl içinde 5 kez hız ihlali yapan sürücülerin ise psikiyatri uzmanına yönlendirilmesi öngörülüyor. Bu uygulama, trafik güvenliği açısından Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor.

Kırmızı ışık ihlallerinde de kademeli sistem getirildi. Bir yılda 3 kırmızı ışık ihlalinde 30 gün, 4 ihlalde 60 gün, 5 ihlalde 90 gün süreyle sürücünün ehliyetine el konulacak. 6 kez ihlal yapanların ehliyetleri ise tamamen iptal edilecek.

Ambulans ve itfaiye araçlarına yol vermeme konusunda da sert tedbirler alındı. Yeni kanun teklifiyle, 5 yıl içinde 2 kere ambulans ve itfaiye araçlarına yol vermeyenlerin ehliyetleri doğrudan iptal edilecek.

Cep telefonuyla araç kullanma konusunda da caydırıcı cezalar devreye giriyor. İlk ihlalde 5 bin lira, tekrarında 10 bin lira ceza verilecek. Üçüncü ihlalde ise sürücünün ehliyetine 30 gün süreyle el konulacak.

Gündem Haberleri