Gıda güvenliği ve denetimlere ilişkin düzenlediği basın toplantısında önemli açıklamalarda bulunan Bakan Yumaklı, gıda güvenliğinin kırmızı çizgileri olduğunu vurguladı. Bu kapsamda birçok yeni uygulamayı hayata geçirdiklerini belirten Yumaklı, "Ocak ayından bugüne kadar ülke genelinde 1 milyon 143 bin denetim gerçekleştirdik. Kurallara uymayan 26 bin 591 işletmeye toplam 2 milyar 265 milyon lira idari para cezası uyguladık" dedi.
B-Reçete Sistemi Geliyor
Yumaklı, "Bitki Reçetesi" olarak bilinen B-Reçete sistemiyle zirai ilaçlar ve bitki koruma ürünlerinin bundan böyle beşeri ilaçlar gibi bir ziraat mühendisinin reçetesiyle alınabileceğini duyurdu. Hiç kimsenin istediği ilacı, istediği zaman alma imkanının olmayacağını vurgulayan Bakan, uygulamayı 2026 yılında tüm Türkiye'de hayata geçireceklerini açıkladı.
Böylece ürün üretiminde zirai ilaç kullanımının kontrol altına alınacağını belirten Yumaklı, özellikle pestisit kalıntısı konusundaki mücadelede de önemli bir aşama kaydedilmiş olacağını ifade etti. Sistem sayesinde hangi üründe, ne kadar, hangi ilaç kullanıldığının takip edileceği ve kayıt altına alınacağı bildirildi.
Vatandaş Gönüllü Denetçi Olacak
Bakan Yumaklı ayrıca vatandaşların gönüllü denetçi olacağı yeni bir mobil uygulama geliştirdiklerini müjdeledi. Mobil kullanıma uygun şekilde tasarlanan bu sistemle vatandaşların gıda konusunda her türlü uygunsuzluğu doğrudan bakanlığa çok hızlı şekilde iletebileceğini söyleyen Yumaklı, "Bu sayede vatandaşlarımız gönüllü bir gıda denetçisi olmuş olacak. Herkes güvenilir gıdaya ulaşma konusunda sistemin bir parçası haline gelecek" ifadelerini kullandı.