Davalar İçin Yeni Sistem: Vatandaş Artık “Alo Adalet” Hattına Başvuracak

Adalet Bakanı Akın Gürlek, vatandaşların dava süreçlerine ilişkin gecikme şikâyetlerini doğrudan yargı mekanizmasına iletebileceği "Alo Adalet" hattının kurulacağını açıkladı.

Yeni sistemle birlikte 81 ilde adliyelerde "yargısal verimlilik büroları" oluşturulacak, davaların makul sürede tamamlanması hedeflenecek.

Adalet sisteminde vatandaşların dava süreçlerine ilişkin şikayetlerini daha hızlı iletebilmeleri ve çözüm bulabilmeleri amacıyla yeni bir uygulama hayata geçiriliyor. Adalet Bakanı Akın Gürlek'in duyurduğu "Alo Adalet" hattı ile vatandaşlar, dava süreçlerindeki gecikme şikâyetlerini artık CİMER yerine doğrudan yargının kendi mekanizması içinde değerlendirtebilecek.

Yargısal verimlilik büroları kurulacak, şikayetler hızla çözülecek

Yeni düzenleme kapsamında 81 ildeki adliyelerde "yargısal verimlilik büroları" oluşturulacak. Bu bürolarda Cumhuriyet Başsavcılıkları ile Adli Yargı İlk Derece Adalet Komisyonu Başkanlıkları aktif rol üstlenecek. Vatandaşlar, dava süreçlerindeki gecikmelere ilişkin şikayetlerini "Alo Adalet" hattı üzerinden bu bürolara iletebilecek.

Sisteme gelen şikayetler, yargının kendi iç mekanizması içerisinde hızlıca değerlendirilecek. Komisyon Başkanları, Cumhuriyet Başsavcıları ve Hakimlerin yönlendirmesiyle gecikme nedenleri tespit edilerek derhal giderilmeye çalışılacak.

Sıfır Gecikmeli Yargı Modeli devrede

"Alo Adalet" hattı uygulaması, "Sıfır Gecikmeli Yargı Modeli" kapsamında hayata geçiriliyor. Bu model çerçevesinde yargı içi organizasyon ve koordinasyon, Hakimler ve Savcılar Kurulu'nun planlamasıyla yürütülecek. Adliye dışı gecikme nedenleri için ise Adalet Bakanlığı devreye girecek. Personel takviyesi ve fiziki imkanların iyileştirilmesi gibi destekler sağlanarak yargı süreçlerinin hızlandırılması amaçlanıyor.

Gündem Haberleri