Modifiye Araç Sahipleri Acele Etmeli

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, sonradan araçlara takılan büyük ekranlı multimedya ve ses sistemlerinin yasa dışı hale geldiğini ve sürücülere uygulanacak para cezasının 21 bin TL olacağını açıkladı.

Bakan Çiftçi, söz konusu sistemlerin sürücünün dikkatini dağıtması ve trafikte risk yaratması nedeniyle yasaklandığını belirtti.

Yasal Yaptırım Uygulanacak

Bakan Çiftçi, orijinal araç multimedya sistemlerinin kullanımında herhangi bir yasak olmadığını, yalnızca sürücünün dikkatini dağıtan ve kamuoyunu rahatsız eden sonradan takılmış cihazların kapsama alındığını ifade etti.

Bu kapsamda, araç sahiplerine 1 Nisan 2026 tarihine kadar sistemlerini sökmeleri için süre tanındığı bildirildi. Süre sonunda bu kurala uymayan araç sahipleri için 21 bin TL para cezası ve yasal yaptırımlar uygulanacak.

APP Plaka Düzenlemesi ile Birleştirilen Uygulama

Yetkililer, kamuoyunda APP plaka olarak bilinen standart dışı plakaların mevzuata uygun hale getirilmesi için tanınan sürenin, sonradan takılan multimedya ve ses sistemleri için de geçerli olduğunu belirtti. Bu uygulama ile hem plaka hem de araç modifikasyonları trafik mevzuatına uygun hale getirilecek.

Bakan Çiftçi, sürücülere uyarıda bulunarak, “Araçların orijinalinde bulunan multimedya sistemlerini kullanmak serbesttir. Ancak büyük ekranlar ve dikkat dağıtan ses sistemleri trafikte tehlike oluşturur ve yasaktır” dedi.

Yetkililer, sürücülerin bu süreyi göz önünde bulundurarak gerekli düzenlemeleri yapmaları gerektiğini ve yasalara uymanın hem güvenli sürüş hem de cezai yaptırımlardan kaçınma açısından kritik öneme sahip olduğunu vurguladı.

Gündem Haberleri