Bektaş, özellikle Simav ve Gediz fay hatlarının oluşturduğu bölgede deformasyonun arttığını ve Naşa Deprem Kümesi’nin büyümeye devam ettiğini ifade etti.
“Naşa Deprem Kümesi Büyümeye Devam Ediyor”
Prof. Dr. Bektaş, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı son paylaşımda, “Naşa Deprem Kümesi 5,4’lük depremden sonra 4,1 büyüklüğündeki artçı sarsıntıyla büyümeye devam ediyor” dedi.
Ege Bölgesi’nin en fazla deformasyon gösteren alanlarından birinin Simav ve Gediz Fay zonları olduğunu vurgulayan Bektaş, bu iki fayın sınırladığı Uşak Bloğu’nun aktif deprem üretme potansiyelinin sürdüğünü bildirdi.
Bektaş, “1969-2025 tarihleri arasında bölgede makro deprem kümesi oluşmuştur. Benzer depremsellik Kütahya yönüne doğru ilerlemektedir” ifadelerini kullandı.
“Depremsellik Kütahya’ya Yöneldi”
Uzman isim, 28 Eylül tarihli açıklamasında ise Uşak ve Kütahya çevresindeki fay hareketlerine dikkat çekmişti. Bektaş o paylaşımında şu ifadelere yer vermişti:
“Uşak-Kütahya blokları makro ve mikro deprem kümeleri oluşturmuştur. Uşak Bloğu’nun güneyini oluşturan Gediz Fay Zonu üzerinde 1969 Alaşehir depremi meydana gelmiş, 1970 yılında ise depremsellik bloğun kuzeyine, Simav Fay Zonu’na göç etmiştir. 1969-2025 yılları arasında blok üzerinde makro deprem kümesi gözlenmiştir.”