Resmi Gazete’de yayımlanan “Trafik Güvenliği Eylem Planları” genelgesi, Türkiye’nin karayollarında köklü bir değişim sürecini başlattı. İçişleri Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülecek çalışmalarla, hız sınırları ve trafik işaretlemeleri modern standartlara uygun hale getirilecek.
Hız Sınırları ve Yaya Geçitleri Yeniden Düzenleniyor
Karayollarında uygulanan hız sınırları, yolun yapısal özellikleri, trafik yoğunluğu ve yaya hareketliliği gibi faktörler dikkate alınarak yeniden şekillendirilecek. Özellikle yerleşim yeri dışındaki bölünmüş yollarda, mevcut hız sınırlamaları teknik kriterler ışığında gözden geçirilecek. Bazı bölgelerde hız sınırlarının kaldırılması gündemdeyken, bu kesimlerde yaya geçitleri ve durak uygulamaları sonlandırılacak. Ayrıca, trafik güvenliğini riske atan orta refüj açıklıkları kapatılacak ve gerekli altyapı düzenlemeleri yapılacak. Meskun mahal dışında bulunan hemzemin yaya geçitleri de standartlara uygunluk açısından kontrol edilecek; okul ve hastane gibi özel bölgeler hariç, uygun olmayan geçitler kaldırılacak. Projenin, belirlenen öncelikli yollarda 1 Eylül’e, diğer yollarda ise 31 Aralık’a kadar tamamlanması hedefleniyor.
Trafik Levhaları Daha Anlaşılır ve Standart Hale Gelecek
Trafik işaret ve levhalarının sadeleştirilmesi ve daha algılanabilir hale getirilmesi için “az ama yeterli” ilkesi benimsenecek. Şehirlerarası karayollarındaki meskun mahal levhalarının konumları ve gerekliliği yeniden değerlendirilecek. Belediyelerin sorumluluğundaki yerleşim yeri içindeki yüksek kapasiteli yollarda ise can ve mal güvenliğini artıracak önlemler alınarak hız sınırları güncellenecek. Trafik işaretlemelerinin standartlaştırılması, sürücülerin kuralları daha kolay anlamasını ve uymasını sağlayacak. Bu süreçte, Adalet, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği, Milli Eğitim, Sağlık, Tarım ve Orman Bakanlıkları ile belediyeler iş birliği yapacak.