KKTC'nin kuruluşunun 42. yıl dönümü dolayısıyla Ankara'da düzenlenen resepsiyonda konuşan Şimşek, Türkiye'nin Kıbrıslı Türk kardeşlerine desteğinin her alanda süreceğini vurguladı.
Resepsiyona KKTC Ankara Büyükelçisi İsmet Korukoğlu, Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Mustafa Destici, yabancı misyon temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı. Şehitlere saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan törende Bakan Şimşek, Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşen C130 tipi askeri kargo uçağında şehit olan 20 askere Allah'tan rahmet diledi ve ailelerine başsağlığı dileklerini iletti.
Türkiye'nin KKTC'ye Desteği Sürecek
Konuşmasında anavatan Türkiye'nin KKTC'yi hiçbir zaman yalnız bırakmadığını ve bırakmayacağını belirten Şimşek, Kıbrıs meselesine adil, sürdürülebilir ve kalıcı çözüm bulunması için yıllardır yoğun çaba gösterildiğini ifade etti. Doğu Akdeniz'de istikrarın sağlanması ve Kıbrıs Türk halkının özden gelen haklarının korunması için güçlü irade ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan, KKTC'nin uluslararası toplumun saygın ve tanınmış bir üyesi haline gelmesi için çalışmaların sürdürüleceğini söyledi.
Şimşek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın son 4 yıldır Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nda uluslararası toplumu KKTC'yi tanımaya ve diplomatik, siyasi, ekonomik ilişkiler geliştirmeye davet ettiğini hatırlattı.
En Kapsamlı Mali İşbirliği Anlaşması Yürürlükte
Bağımsızlığın ancak güçlü iktisadi ve mali temellerle kalıcı hale geleceğinin altını çizen Şimşek, KKTC'nin özellikle turizm, eğitim, finansal hizmetler ve dijitalleşme alanlarında öne çıkması için desteğin kararlılıkla sürdürüldüğünü belirtti. Bu vizyonla hazırlanan 2025 İktisadi ve Mali İşbirliği Anlaşması'nın, Türkiye ile KKTC arasında bugüne kadar imzalanmış en kapsamlı mali işbirliği anlaşması olduğunu vurguladı.
KKTC Maliye Bakanlığı'nın teknoloji altyapısının güçlendirilmesinin de önemsendiğini dile getiren Şimşek, Türkiye tarafından geliştirilen Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi'nin KKTC'de başarıyla kurulduğunu ve tüm testlerin tamamlandığını açıkladı. Sistemin 1 Ocak 2026 tarihinde hayata geçeceğini müjdeleyen Bakan, bu projenin KKTC'nin kamu mali yönetiminde önemli bir dönüm noktası olacağını ifade etti.