31 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla eski tip sürücü belgeleri geçerliliğini tamamen yitirecek. Bu tarihten sonra eski belgelerle araç kullanmak, yasal olarak mümkün olmayacak ve cezai işlem uygulanabilecek.
Yetkililer, bu tarihe kadar başvurusunu yapmayanların yeni tip ehliyet alamayacağına dikkat çekerek vatandaşları yoğunluk oluşmadan işlemlerini tamamlamaya çağırdı.
Genel Müdürlük, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, "Önümüzdeki dönemde yaşanabilecek yoğunluklardan etkilenmemek için Alo 199, http://randevu.nvi.gov.tr adresi ya da e-Devlet kapısı üzerinden randevunuzu alarak başvurunuzu erkenden gerçekleştirin" ifadelerine yer verdi.
RANDEVUSUZ GİDİLMEMESİ ÖNERİLİYOR
Başvuru sürecinde yaşanabilecek yoğunluklara karşı vatandaşlara randevusuz şekilde nüfus müdürlüklerine gitmemeleri tavsiye ediliyor. Yetkililer, özellikle son aylarda başvuru taleplerinde belirgin bir artış yaşandığını, bu durumun ilerleyen haftalarda ciddi bekleme sürelerine yol açabileceğini belirtti. Bu nedenle hem zaman kaybı yaşanmaması hem de işlemlerin sağlıklı yürütülmesi için randevu sisteminin kullanılması büyük önem taşıyor.