Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmesi beklenen düzenleme kapsamında, özellikle ticari araç sahiplerini yakından ilgilendiren takograf zorunluluğu getiriliyor.
Kamyon ve Çekicilerde Takograf Zorunluluğu
Emniyet Genel Müdürlüğü, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu'na gönderdiği yazıyla, Karayolları Trafik Kanunu'nda yapılacak değişiklik hakkında bilgi verdi. "Araçlarda bulundurulması zorunlu gereçler" kapsamında yapılan düzenlemeye göre, kanun yürürlüğe girdikten sonra ilk defa tescil edilen (sıfır) yük taşımada kullanılan ve azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilogramdan fazla olan kamyon ve çekici cinsi motorlu taşıtlarda takograf cihazı bulundurma ve kullanma zorunluluğu getiriliyor.
EGM'den Mağduriyet Uyarısı
Emniyet Genel Müdürlüğü açıklamasında, kanunun yakın zamanda yürürlüğe gireceğine dikkat çekerek, mağduriyet yaşanmaması adına bu cinste araç alacak vatandaşların mutlaka bilgilendirilmesi gerektiğini vurguladı. Özellikle sıfır araç almayı planlayan nakliyeci ve kamyon sahiplerinin bu düzenlemeyi göz önünde bulundurması istendi.
Düzenleme kapsamına giren ancak kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önceki yıllarda üretilen taşıtlar ile gördükleri hizmet bakımından yönetmelikle muafiyet tanınan taşıtlarda takograf bulundurma ve kullanma zorunluluğu aranmayacak. Bu da eski araç sahiplerinin mevcut durumlarının korunacağı anlamına geliyor.
Yeni düzenlemeyle birlikte cezai yaptırımlar da oldukça ağırlaştırılıyor. Araçlarda nitelik ve nicelikleri yönetmelikte belirtilen gereçleri bulundurmayan sürücülere 1000 lira idari para cezası kesilecek. Ancak asıl ağır yaptırım takograf ve hız sınırlayıcı ile ilgili.