Uşaklılar da tedirgin! Uzmanlar uyardı, artçılar 2 ay daha sürecek

Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde 10 Ağustos’ta meydana gelen 6.1 büyüklüğündeki depremin ardından artçı sarsıntılar devam ediyor. Peki büyük deprem olabilir mi?

Deprem uzmanı Prof. Dr. Övgün Ahmet Ercan, bölgedeki gerginliğin ana depremle tam anlamıyla boşalmadığını, bu nedenle artçıların uzun sürebileceğini söyledi. Sındırgı merkezli deprem, çevre illerde olduğu gibi Uşak’ta da hissedilmiş, kentte yaşayan vatandaşlar büyük panik yaşamıştı. Depremin ardından geçen 17 günde çok sayıda artçı kaydedildi. 27 Ağustos sabahı saat 05.46’da meydana gelen 4.4 büyüklüğündeki sarsıntı, bölgedeki tedirginliği yeniden artırdı.

Sındırgı’da Artçı Depremler Durmuyor

Sındırgı’da 27 Ağustos sabahı saat 05:46’da 4.4 büyüklüğünde bir deprem daha kaydedildi. Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) verilerine göre, ana depremin ardından bölgede 5 binden fazla artçı sarsıntı meydana geldi. Bu sarsıntılar, 4.5 ila 5.0 büyüklüğüne kadar ulaşırken, Demirci, Gölmarmara, Akhisar, Kırkağaç, Gelenbe, Balıkesir ve Dursunbey gibi çevre bölgelerde de hissedildi. Prof. Dr. Ercan, depremlerin 12-15 km derinlikte yoğunlaştığını ve kuzeybatı-güneydoğu doğrultusunda bir “depremcik sağanağı” oluşturduğunu belirtti. Uşak’ta da bu artçıların etkisiyle vatandaşlar tedirginlik yaşıyor, özellikle hasarlı binalarda oturanlar için risk devam ediyor.

Yıkıcı Deprem Bekleniyor mu?

Prof. Dr. Ercan, Sındırgı’daki 6.1’lik depremin bölgedeki gerilimi tam olarak boşaltmadığını ifade etti. Ancak, yıkıcı bir deprem beklentisi olmadığını vurgulayan Ercan, “Artçı sarsıntılar 1-2 ay daha devam edebilir, ardından sönümlemeye geçecektir” dedi. Halkın en küçük sarsıntıda sokağa çıktığını belirten uzman, paniğe gerek olmadığını, ancak hasarlı binalardan uzak durulması gerektiğini vurguladı.

Gündem Haberleri