Yeni Trafik Yasası Yürürlükte: Direksiyonda Telefonun Bedeli Ağır

Trafik güvenliğini artırmayı hedefleyen yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Yeni kanun ile birlikte direksiyon başında cep telefonu kullanan sürücülere verilen cezalar ciddi şekilde artırıldı.

Yeni düzenleme ile birlikte ihlalin tekrarı durumunda yalnızca para cezası değil, sürücü belgesine el konulması da söz konusu olacak.

Cezalar Kademeli Olarak Artacak

Yeni uygulamaya göre direksiyon başında cep telefonu kullandığı tespit edilen sürücülere ilk ihlalde 5 bin TL idari para cezası kesilecek. Ceza, 15 gün içinde ödenmesi halinde yüzde 25 indirimle 3 bin 750 TL olarak tahsil edilebilecek.

Aynı yıl içerisinde kuralın ikinci kez ihlal edilmesi halinde ceza 10 bin TL’ye çıkarılacak. Bir yıl içinde üçüncü kez veya daha fazla ihlal yapılması durumunda ise her seferinde 20 bin TL idari para cezası uygulanacak.

Ehliyete El Koyma Uygulaması

Yeni düzenlemenin en dikkat çekici yönlerinden biri de sürücü belgesine yönelik yaptırımlar oldu. Bir yıl içinde cep telefonu kullanımını üç kez veya daha fazla tekrarlayan sürücülerin ehliyetlerine 30 gün süreyle el konulacak.

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Başkanlığı yetkilileri, uygulamanın yalnızca araç hareket halindeyken değil, trafik akışı içindeyken kırmızı ışıkta beklerken ya da kısa süreli duraklamalarda telefon kullanan sürücüler için de geçerli olabileceğini belirtiyor.

Gündem Haberleri