Yeşil vatan için can verenler şehit statüsünde anılacak

19 Eylül 2025 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan düzenleme, orman yangınlarıyla mücadele sırasında hayatını kaybeden gönüllüler için tarihi bir kararın önünü açtı.

Bundan böyle, orman yangınları sırasında görev yapan ve yaşamını yitiren gönüllüler resmî olarak “şehit” kabul edilecek. Bu karar, yıllardır Yeşil Vatan için fedakârca mücadele eden gönüllülerimizin hak ettikleri statüye kavuşmalarını sağladı.

Gönüllülere Yönelik Düzenleme

“Orman Yangınlarıyla Mücadelede Görev Yapan Gönüllüler Hakkında Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile gönüllü tanımı kapsamlı şekilde ele alındı. Düzenlemede hem “orman yangını gönüllüsü” hem de “diğer gönüllü” tanımı yapılarak, yalnızca Orman Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan gönüllüler değil; AFAD, Kızılay gibi kurumların gönüllüleri ile bireysel katılım gösteren vatandaşlar da kapsama alındı. 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olan bu düzenleme sayesinde, bu grupta yer alan herkes şehitlik haklarından yararlanabilecek.

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, “Bu yıl yangınlarla mücadele sırasında hayatını kaybeden orman işçilerimiz, gönüllülerimiz ve vatandaşlarımız artık resmî olarak şehit statüsünde anılacak. Şehitlerimizin yakınları bizlerin emanetidir” ifadelerini kullandı.

Yeşil Vatan İçin Verilen Mücadele

Türkiye’nin dört bir yanında çıkan orman yangınları, yalnızca doğayı değil, insan hayatını da tehdit ediyor. Geçmişten bugüne pek çok orman işçisi ve gönüllü, alevlerle savaşırken yaşamını yitirdi. Yeni düzenleme, onların fedakârlığını resmî olarak taçlandırarak, Yeşil Vatan uğruna can verenlere vefa borcunun bir göstergesi oldu.

Artık orman yangınlarında hayatını kaybeden tüm gönüllüler, “orman şehidi” olarak anılacak ve aileleri devletin sağladığı tüm haklardan yararlanabilecek.

Gündem Haberleri