Başkan Çakın’dan Su Tasarrufu Çağrısı

Uşak Belediye Başkanı Mehmet Çakın,” Uşak için öngörülebilir afetlerden birisi de kuraklık tehlikesidir.” ifadelerini kullandı
Başkan Çakın’dan Su Tasarrufu Çağrısı

Başkan Çakın’dan Su Tasarrufu Çağrısı - Uşak Belediye Başkanı Mehmet Çakın Mart ayı Belediye Meclisi toplantısından önce gündeme dair değerlendirmelerde bulundu.

Uşak Belediyesi’nin kuraklığa karşı yürütmekte olduğu ve gelecekte planlanan çalışmalarına da değinen Çakın, kuraklığında tehlikeli bir afet olduğuna dikkat çekti.

334305986-5819647461489639-4539449369380340147-n.jpg

SUYUN KESİLMESİNİ BEKLEMEK GEREKMİYOR

Çakın konuşmasında “Uşak için öngörülebilir afetlerden birisi de kuraklık tehlikesidir, kentimiz uzunca bir süredir yağış almıyor.

Kuraklığa karşı tedbir almak için musluklardan suyun kesilmesini beklemek gerekiyor. Biz, Uşak Belediyesi olarak üzerimize düşenleri hızlı bir şekilde hayata geçirebilmek için adımlar atmamız gerekiyor. Ama vatandaşlarımızın da sularının kesilmemesi için su kullanırken azami özeni göstermesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

333827725-224444670096145-7124291053574724244-n.jpg

55 YENİ KUYU AÇTIK

Çakın, göreve başladığı günden bu tarafa Uşak Belediyesi olarak 55 yeni kuyu açtıklarını belirterek; “Kuyu açmanın nihai bir çözüm olmadığını biliyorum, enerji maliyetleri de çok fazla. Uşak’ın tek su kaynağı olan Murat Dağı’nda iki membaımız var. Birisi Küçükler Barajı 12,5 milyon metreküp su kapasitesi var, yarısı tarımsal sulamaya ayrıldığı için biz geçtiğimiz yıl buradan ancak 2,5 milyon metreküp su alabildik. İkinci su kaynağımız ise Çokaran Mağarası. Burası bizim için büyük bir nimet. Aynı zamanda yarın ne olacağını bilmediğimiz bir nimet. Çökme ve toprak kayması ile suyun yok olabileceği bir nimet.” İfadelerini kullandı

334324833-1243472816572793-5924249271676307806-n.jpg

ÇALIŞMALAR 15 MART’TA BAŞLIYOR

Çakın, DSİ ile ortaklaşa yürütülen çalışma ile Darı Deresi suyunu kanaletler yardımı ile Küçükler barajına ulaştırmaya çalıştıklarını, mevsim şartları nedeniyle ara verilen bu çalışmaya 15 Mart’ta yeniden başlanacağını söyledi.

Çakın, Baybuyan (Murat çayı) deresinden de Küçükler Barajı’na su akıtmayı planladıklarını, Baltalı Göleti’nden cazibe ile suyun sisteme bağlanması için çalışmaların devam ettiğini aktardı.

Çakın, Sorkun Su Bendinden yılda bir milyon metreküp su elde edilerek arıttıktan sonra içme suyu şebekesine bağlanacağını da belirtti.

Uşak’ın su kaynaklarını kaybolmaması için gerek madencilik faaliyetlerinin engellenmesi, gerekse bölgenin korunma alanı ilan edilmesi konusundaki çalışmalarının sürdüğünü söyleyen Çakın, Uşaklıları su tüketimi konusunda dikkatli olmaya ve tasarruflu su kullanmaya davet etti.

Kaynak:Uşak Haber