Kombi çalışırken az 3 petek açık olması gerekiyor

Kış aylarında ısınma ihtiyacımızı karşılayan kombiler, doğru kullanılmadığında hem enerji kaybına yol açabilir hem de kombinin ömrünü kısaltabilir.
Kombi çalışırken az 3 petek açık olması gerekiyor

Kış aylarında doğalgaz faturalarında beklenmedik artışlar yaşayan vatandaşlar için önemli bir uyarı geldi. Uzmanlara göre, kombilerin kış konumunda en az 3 petek açık olacak şekilde çalıştırılması gerekiyor. Bu kullanım şeklinin tüm kombi markalarında geçerli olduğunu belirten uzmanlar, tek petekle çalıştırmanın cihaza zarar verdiğini ve verimsiz ısınmaya yol açtığını vurguluyor.

Uzmanlar, kombilerin doğru kullanım şekli hakkında önemli bilgiler paylaştılar ve kombilerin neden birden fazla petekte çalıştırılması gerektiğini teknik detaylarıyla anlattılar.

KOMBİLERİN ÇALIŞMA PRENSİBİ VE DEVİRDAİM SİSTEMİ

33 yıllık tecrübeye sahip doğalgaz ustası, kombilerde bulunan sirkülasyon pompasının önemine dikkat çekiyor. Bu pompa, devirdaim motoru veya devirdaim pompası olarak da adlandırılıyor. Sisteme göre çalışma prensipleri farklılık gösteriyor. Tek eşanjörlü kombilerde kışlık konumda pompa 24 saat çalışırken, sadece musluk konumu açıldığında duruyor.

Çift eşanjörlü kombilerde ise petek konumunda 24 saat çalışan pompa, musluk konumunda kullanım başladığında plaka sıcak su devirdaimlerine devam ediyor. Çift serpantinli modellerde her iki konumda da pompa hiç durmadan 24 saat çalışıyor.

TEK PETEKTE ÇALIŞTIRMANIN ZARARLARI

Uzmanlar, kombilerin dairelerin metrekarelerine göre KW gücü hesaplanarak takıldığını belirtiyor. Bazı kombilerin devirdaim motorlarında 3 kademe bulunuyor ve bu kademeler dairenin büyüklüğüne göre ayarlanıyor. Örneğin, 3. kademe 140 metrekare üzeri, 2. kademe 70-140 metrekare arası, 1. kademe ise 70 metrekare ve altı daireler için kullanılıyor.

"Örnek olarak 100 metrekarelik bir dairede 6 tane petek varsa, kombi bu 6 peteği çalıştıracak kapasitededir," diyen uzman, "5 peteği kapatıp sadece bir peteğe tüm gücü verdiğimizde, petek içerisindeki suyun normalinden kat kat daha hızlı dönmesine neden olur. Bu durum hem kombiye zarar verir hem de verimli ısınmayı engeller," şeklinde uyarıyor.

Peteklerin çalışma prensibini de anlatan uzman, peteklerde suyun ilk aşamada üstten girdiğini ve devirdaim pompası sayesinde yavaşça aşağıya indiğini belirtiyor. Bu süreçte, odadaki soğuk hava petek yüzeyinden geçerek ısınıyor ve kombiye yaklaşık 7 derece daha düşük sıcaklıkta geri dönüyor. Bu ısı transferinin doğru gerçekleşmesi için en az üç peteğin açık olması gerekiyor.

Kaynak:Uşak Haber