Acil Serviste Para Talep Edilirse Ne Yapmalı? SGK’dan Açıklama

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), acil tıbbi müdahale gerektiren durumlarda hastanelerin ücret talep edemeyeceğini bir kez daha hatırlattı.
Acil Serviste Para Talep Edilirse Ne Yapmalı? SGK’dan Açıklama

Kurumun sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, hastanelerin SGK ile anlaşmalı olup olmadığına bakılmaksızın acil vakalarda vatandaşlardan ek ücret alınamayacağı vurgulandı. Sağlık hizmeti bedelleri, SGK tarafından belirlenen tarife üzerinden karşılanıyor.

Hastaneler ücret isteyemez

SGK'nın açıklamasına göre, acil hallerde başvurulan hastane veya sağlık kurumunun SGK ile anlaşması bulunmasa dahi vatandaşlardan herhangi bir ek ücret talep edilmesi yasalara aykırı. Vatandaşlar sıklıkla hastanelerde "SGK anlaşmamız yok" veya "Ücretli hizmet verebiliriz" gibi ifadelerle karşılaşabiliyor. Kurum, bu tür durumlarda vatandaşların kesinlikle ödeme yapmaması gerektiğini vurguluyor.

Acil durumlarda verilen sağlık hizmetlerinin bedeli, SGK tarafından belirlenen fiyatlar üzerinden Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) kapsamında ödeniyor. Yani vatandaştan ek bir ücret talep edilmesi söz konusu değil. Hastaneler, acil vakalarda sundukları hizmetin karşılığını doğrudan SGK'dan alıyor.

Hayati tehlike geçince durum değişiyor

Uzmanlar, konuyla ilgili önemli bir noktaya dikkat çekiyor. Acil durum sonrası tedavi süreci devam ederken hayati tehlikenin geçtiği hallerde, bundan sonraki işlemler ücretlendirmeye tabi olabiliyor. Yani acil servise başvuran bir hasta, ilk müdahalenin ardından hayati tehlikesi ortadan kalktıktan sonraki tedavi sürecinde, hastanenin SGK ile anlaşması yoksa ücret ödemek durumunda kalabilir.