Bakan Yerlikaya Açıkladı: Polisler İçin Yıllardır Beklenen Mesai Reformu Başlıyor
Bakanlığın 2025 faaliyetleri ve 2026 bütçe görüşmelerinde konuşan Yerlikaya, polislerin yıllardır beklediği mesai düzenlemesinde artık somut adımların atıldığını vurguladı. Personel eksikliğine bağlı olarak geçmişte uygulanamayan 4 gruplu 12/36 çalışma sistemine yeni personel dağılımıyla birlikte geçileceğini belirten Yerlikaya, uygulamanın önümüzdeki yıl ekim veya kasım aylarında tamamen hayata geçirileceğini duyurdu.
Yeni çalışma modeli, polislerin yoğun mesai yükünü hafifletmeyi, dinlenme sürelerini artırmayı ve görev verimliliğini yükseltmeyi amaçlıyor. Yerlikaya, “Tüm hazırlıklarımız tamamlandı. Mezun olacak personelin sahaya dağıtılmasının ardından yeni sisteme geçiyoruz” ifadelerini kullandı.
Atama Sistemi ve Teşkilat Kanununda Büyük Değişiklik
Yerlikaya, konuşmasında yalnızca mesai düzenlemesine değil, atama ve teşkilat yapısındaki yeniliklere de değindi. Mart 2025 itibarıyla yürürlüğe giren görev puanı sistemiyle atamaların artık daha adil, şeffaf ve kurumsal ihtiyaca uygun hale getirildiğini hatırlatan Bakan, eş durumu ve mazeret atamalarının da artık aylık yapılmaya başlandığını kaydetti.
Ayrıca, 2026 genel atama döneminde zorunlu ikinci şark tebligatının gönderilmeyeceği açıklandı. Yerlikaya, Emniyet Genel Müdürlüğü Teşkilat Kanunu üzerinde çalışmaların sürdüğünü, teşkilatın yıllardır beklediği düzenlemeyi Meclis’e sunacaklarını belirtti.
Jandarma ve Sahil Güvenlik İçin de Ücret Düzenlemesi
Bakan Yerlikaya, iç güvenlik hizmeti veren Jandarma, Sahil Güvenlik ve Emniyet personelinin ücret dengesi konusunda da çalışma yürütüldüğünü ifade ederek, “Zamanı geldiğinde kamuoyuyla paylaşacağız” dedi.