Elektrikte Gerçek Maliyet Dönemi! Aylık 333 Kilovatsaati Aşanlara Kötü Haber
Yıllık elektrik tüketiminde limit 5 bin kilovatsaatten 4 bin kilovatsaate çekilirken, aylık ortalama 984 TL’lik kullanımı aşan (yaklaşık 333 kWh) aboneler yeni tarifeden etkilenecek. Türkiye genelinde 43 milyon elektrik abonesinin yalnızca yüzde 6’sına denk gelen 2,5 milyon hanenin üst kademeye geçmesi bekleniyor.
Üst kademeye geçişler ise her hanenin tüketim zamanlamasına bağlı olarak farklı aylarda uygulanacak. Örneğin, 2025 tüketimi ekim döneminde ilk kez 4 bin kWh’ı aşan bir kullanıcı ocak itibarıyla üst kademeden fatura ödeyecek. Aynı sınırı yıl sonuna doğru geçenler ise mart ayından itibaren yeni tarifeyle karşılaşacak.
Kırsal Bölgelere Özel Uygulama ve Elektrik Yardımı Başvuruları
Köy ve kırsal bölgelerde sıkça rastlanan, tek sayaçla birden fazla bağımsız bölümün kullanıldığı haneler için farklı bir uygulama devreye alındı. Bu haneler Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın elektrik yardımından yararlanmak için e-Devlet üzerinden başvuru yapabilecek. “Sosyal Yardım Başvuru Hizmeti” üzerinden iletilen talepler doğrultusunda destek almaya devam edebilecekler.
Elektrik perakende şirketleri ise bu yıl itibarıyla tüketimi 4 bin kWh’ı aşan abonelere uyarı mesajları göndermeye başladı. Bu mesajlarda tüketicilerin serbest tüketici statüsünden faydalanmak isteyebileceği ve tedarikçi şirketlerle ikili anlaşma yapılabileceği hatırlatılıyor.
Destekler Sonrası Gerçekleşen Yeni Dönem
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, son iki yılda doğal gaz ve elektrik için sağlanan toplam desteğin 1 trilyon TL’yi aştığını belirterek, bundan sonraki süreçte desteklerin sadece ihtiyaç sahiplerine yönlendirilmesinin önemine dikkat çekti. Yeni tarife uygulaması ile birlikte tüketim düzeyine göre herkesin enerjiyi gerçek maliyetine daha yakın bir şekilde ödeyeceği bir sisteme geçiliyor.