Elektrikte Tüketim Hesabı 2025’ten Yapılacak Uyarı Mesajları Geliyor
Enerji sektörü kaynakları, “kritik eşik” olarak nitelenen bu sınırı aşanlar için elektrik perakende şirketlerinin SMS ile bilgilendirme yapmaya başladığını doğruluyor. Mesajlarda, tüketicilere serbest tüketici hakkını kullanarak farklı tedarikçilerle anlaşma yapabilecekleri hatırlatılıyor.
Yeni sistemde tüketim hesabı 2025 yılı tamamen baz alınarak yapılacak. Yani bir hanenin yıl boyunca toplam tüketimi 4 bin kWh’ı geçtiyse, 2026 boyunca elektrik faturası son kaynak tedarik tarifesi üzerinden kesilecek. Bu tarife normal konut tarifelerine göre daha yüksek maliyet içerdiği için tüketiciler faturalarında kayda değer artış görebilecek.
Tüketiciler Ne Yapmalı? Tasarruf Planı Şimdiden Başladı
Uzmanlar, sınırın altında kalmak isteyenler için bazı önerileri öne çıkarıyor: Evlerdeki ampullerin tasarruflu modellerle değiştirilmesi, elektrikli ev aletlerinin mümkün olduğunca verimli kullanılması, klima ve ısıtıcıların kontrollü çalıştırılması gibi adımların haneleri ciddi tüketimden koruyabileceği belirtiliyor. Özellikle yaz aylarında klimanın yoğun kullanıldığı Antalya ve Adana gibi sıcak kentlerde, binlerce hanenin şimdiden kademeyi aştığı ve destek kapsamından çıktığı ifade ediliyor.
Kimler Düzenlemeden Etkilenmeyecek?
EPDK’nın yayımladığı karara göre; tüketimi 4 bin kWh üzerinde olan yaklaşık 2.5 milyon konut abonesi bu değişiklikten doğrudan etkilenecek. Buna karşılık şehit aileleri, gaziler, ibadethaneler, dernekler, köy içme suları, AFAD’a bağlı barınma merkezleri ve solunum cihazı gibi yaşam destek sistemlerine bağımlı hastalar kapsam dışında tutuluyor.
Sanayi, kamu ve diğer ticari işyerleri için geçerli olan 15 bin kWh’lık sınırda ise değişiklik yapılmadı. Ayrıca tarımsal faaliyetlerde bulunan aboneler de düzenlemeden etkilenmeyecek.