Eski Doğal Gaz Sayaçları İçin Kritik Tarih
2014 ile 2019 yılları arasında piyasaya sürülen veya son muayenesi bu tarihlerde yapılan doğal gaz sayaçlarının son kullanım tarihi 31 Aralık 2025 olarak belirlendi. Bu tarihe kadar sayaçlarını değiştirmeyen aboneler için ise 10 bin Türk Lirası idari para cezası uygulanacak.
45 Günlük Süre Dolmak Üzere
Yönetmelik değişikliği ile getirilen zorunluluk, 2025 yılının sonuna kadar tamamlanmak zorunda. Bu, aboneler için geri sayımın başladığı ve son 45 günlük sürecin kaldığı anlamına geliyor. 2026 yılı itibarıyla başlayacak olan denetimlerde, eski tip sayaç kullandığı tespit edilen abonelere anında 10 bin TL ceza kesileceği öğrenildi. Değişim sürecinde abonelerin, sayaçların bulunduğu yerden sökülüp yetkili servislere götürülmesinden sorumlu olduğu bildirildi.
Başvuru ve Bildirim Zorunluluğu
Peki aboneler ne yapmalı? Yeni süreçte, doğal gaz abonelerinin sayaç değişikliği için ilgili il müdürlüklerine başvuru yapması ve değiştirilecek sayaçlar hakkında resmi bildirimde bulunması gerekiyor. Belirlenen süre içinde bu bildirimi yapmayan, eksik veya hatalı bildiren kullanıcılar hakkında da aynı şekilde idari yaptırım uygulanacak. Muayeneleri başarıyla geçen ve uygun bulunan sayaçlar ise Bakanlık tarafından damgalanacak. Bakanlık, aynı zamanda ölçü aletlerinin tamir ve ayar hizmetlerini yapacak kişilere verilecek belgelere dair usul ve esasları da yeniden düzenledi.