Kentsel dönüşümde dev destek “Yarısı Bizden” kampanyasıyla dönüşüm hızlandı
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İstanbul’un kentsel dönüşümünü hızlandırmak için başlatılan “Yarısı Bizden” kampanyasının detaylarını duyurdu. Kampanya, riskli binalarda yaşayan vatandaşların evlerini depreme dayanıklı hale getirmeleri için büyük bir fırsat sunuyor.
Devletin Güçlü Desteği: Hibe ve Kredi Fırsatı
“Yarısı Bizden” kampanyası, İstanbul’un 39 ilçesinde riskli yapı sahiplerine yönelik kapsamlı bir destek paketi sunuyor. Toplamda 1,875 milyon TL’lik finansman desteği, hibe, kredi ve taşınma yardımı olarak üç ana başlıkta sağlanıyor. Hibe desteği, ev sahiplerinin maliyet yükünü hafifletirken, 875 bin TL’lik kredi, ilk yılı faizsiz ve 10 yıl vadeli olarak sunuluyor.
Ödemeler, yapı ruhsatından 2 yıl sonra başlıyor. Taşınma desteği ise bağımsız bölümde yaşayan malikler, kiracılar veya sınırlı ayni hak sahiplerine bir defaya mahsus 125 bin TL olarak ödeniyor. Bakanlık, ödemeleri yüklenici firmaların Emlak Katılım Bankası’ndaki vadesiz hesaplarına dört taksitle aktarıyor.
Vatandaşlardan Övgü: “Kampanya Bize İlaç Oldu”
Kampanyadan faydalanan vatandaşlar, desteklerin dönüştürücü etkisini vurguluyor. Güngören’de evini yenileyen Yusuf Berk, “Yarısı Bizden kampanyası dünyada eşi benzeri olmayan bir destek. ‘Yapamayız’ derken bu kampanya bize ilaç oldu,” dedi. Bir başka hak sahibi Volkan Dağdevir ise, “Binamızın çürük raporu sonrası yıkım gerçekleşti. Bakanlık onayı ve kampanya desteği bizi uçurdu,” diye konuştu. Kentsel Dönüşüm Başkanlığı koordinesinde yürütülen kampanya, İstanbul’da 21 bin ev ve iş yerinin dönüşümünü sürdürüyor, 41 bin konut için ise proje süreci devam ediyor.