Kış Lastiği Zorunluluğu Bitiyor 15 Nisan’da Bitiyor

Trafik güvenliğini artırmak amacıyla her yıl belirli tarihler arasında uygulanan zorunlu kış lastiği kullanımı, bu sezon için sona eriyor.
Kış Lastiği Zorunluluğu Bitiyor 15 Nisan’da Bitiyor

Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte araç sahipleri de araçlarını yaz sezonuna hazırlamaya başladı. Özellikle uzun yol yapan ticari araç sürücüleri için zorunlu olan kış lastiği uygulamasının sona ermesi, sektörde önemli bir hareketlilik oluşturdu.

Uygulama Takvimi Güncellenmişti

Kış lastiği zorunluluğuna ilişkin takvim, son yıllarda yapılan düzenlemelerle değişikliğe uğramıştı. Önceki yıllarda 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında uygulanan zorunluluk, yeni düzenleme ile 15 Kasım’da başlayacak şekilde güncellendi. Böylece sürücüler için daha geniş bir zaman aralığı oluşturuldu.

2025-2026 sezonunda 15 Kasım’da başlayan uygulama, 15 Nisan’da sona erecek. Bu süreç boyunca belirlenen araç türleri için kış lastiği kullanımı yasal zorunluluk olarak uygulanırken, denetimler de sıkı şekilde sürdürüldü.

Hangi Araçları Kapsıyor?

Zorunlu kış lastiği uygulaması, başta ticari araçlar olmak üzere geniş bir araç grubunu kapsıyor. Kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs ve kamyonet gibi araçların yanı sıra şehirler arası yük ve yolcu taşımacılığı yapan tüm ticari araçlar bu kapsamda değerlendirildi.

Uygulamanın sona ermesiyle birlikte bu araçların yaz lastiğine geçmesi bekleniyor. Uzmanlar, hava sıcaklığının 7 derecenin üzerine çıkmasıyla birlikte kış lastiklerinin performansının düştüğünü ve yakıt tüketimini artırdığını belirtiyor.