Otomobil satışlarında 6 ay ve 6 bin kilometre sınırlamasını Ocak 2024’e kadar uzatıldı!
Türkiye’de otomobil fiyatları her geçen gün artmaya devam ediyor. Kurdaki artış, yüksek vergi oranları ve sıfır araç arzının az olması nedeniyle sıfır fiyatları bir hayli yükselmişti. İkinci el piyasalara da bu sorunlar yansıdı.
Otomobil fiyatlarının fahiş bir şekilde artmasının ardından Ticaret Bakanlığı tarafından stokçuluğu önlemek ve fahiş fiyatların önüne geçmek için otomobil satışlarında 6 ay ve 6 bin kilometre sınırlaması getirmişti.

ARAÇ SATIŞLARINDAKİ SINIRLAMA 6 AY DAHA UZATILDI!
İkinci el otomobil piyasalarında yaşanan fahiş fiyatlar ve stokçuluk faaliyetleri sonrasında Ticarete Bakanlığı kısa süre önce harekete geçmişti. Bu kapsamda haksız ticari uygulamaları önlemek için 6 ay 6 bin kilometre kısıtlaması hayata geçirildi.
Ticaret Bakanlığı tarafından söz konusu kısıtlamanın 1 Ocak 2024 tarihine kadar 6 ay süreyle daha uzatıldığı duyuruldu. Ayrıca fahiş fiyatlara karşı cezaların da devam ettiği aktarıldı.

STOKÇULUK UYGULAMALARINA 75 MİLYON TL CEZA KESİLDİ!
Stokçulara karşı da harekete geçen Ticaret Bakanlığı, 2021 ve 2022 yıllarında 15 yetkili bayi için toplamda 8 milyon 292 bin 360 TL, geçen Mayıs ayında ise 4 yetkili bayiyeye 17 milyon 834 bin 400 TL idari para cezası kesildi. Toplamda ise kesilen bu cezaların 75 milyon 171 bin 360 TL idari para cezası uygulandığı duyuruldu.
İnternet ortamında verilen ikinci el araç ilanlarındaki fahiş fiyatların ortadan kaldırılmasına yönelik uygulamaların da arttırılacağı ifade ediliyor. Şu ana kadar uygulamayı ihlal edenlere 35.1 milyon TL ceza kesildiği aktarıldı.
Kaynak:Uşak Haber