Sağlıkta büyük istihdam 2. etapta 18 bin kadro açılacak

Sağlık Bakanlığı'nın 2025 yılı sözleşmeli personel alım sürecinde ikinci etap için heyecan dorukta. 18 bin yeni kadro için hazırlıklar tamamlandı.
Sağlıkta büyük istihdam 2. etapta 18 bin kadro açılacak

2025 yılının en büyük personel alım süreçlerinden biri olarak öne çıkan bu ikinci etap, özellikle KPSS'ye hazırlanan adaylar için kritik önem taşıyor. İlk etapta yaşanan yoğun talep ve başarılı yerleştirmeler, ikinci etap için de benzer bir ilgi beklentisini doğuruyor.

ÖSYM ve İŞKUR Başvuru Süreci

Başvuru sürecinin detayları henüz netleşmezken, ÖSYM'nin 2025/5 dönemine ait KPSS tercih kılavuzunun eylül-ekim ayları arasında yayımlanması bekleniyor. Bu kılavuzda branş dağılımları, başvuru şartları, gerekli belgeler ve atama sürecine ilişkin tüm ayrıntılar yer alacak. Adaylar, resmi duyuru öncesinde ÖSYM ve İŞKUR web sitelerini düzenli takip etmesi öneriliyor.

İlk etapta olduğu gibi, başvurular tamamen elektronik ortamda gerçekleştirilecek ve adayların KPSS puanları esas alınacak. Başvuru sürecinde gerekli olan belgeler, eğitim durumunu gösteren diploma ve transkript belgeleri, nüfus cüzdan örneği ve KPSS sonuç belgesi olacak.

İlk Etap Deneyiminden Çıkan Dersler

Mayıs ayında gerçekleştirilen ilk etap alımda toplam 15 bin 342 kişi göreve başladı. Bu süreçte en fazla talep gören branş 7 bin 597 kişilik kontenjanla hemşirelik olurken, ebe pozisyonu 1 bin 280 kişilik kadroyla ikinci sırada yer almıştı. Sağlık teknikeri pozisyonları, özellikle ilk ve acil yardım alanında 1 bin 786 kişilik kadroyla önemli bir yer tutmuştu.

Eğitim seviyelerine göre dağılıma bakıldığında, lisans mezunlarının 8 bin 634 kişilik payla en büyük grubu oluşturduğu, ön lisans mezunlarının 5 bin 199 kişi, ortaöğretim mezunlarının ise 1 bin 509 kişi ile süreçte yer aldığı görülmüştü.