Yanan ormanlık alanlarda avlanmak yasaklandı

Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Türkiye’nin farklı bölgelerinde meydana gelen orman yangınlarının ardından önemli bir karar aldı.
Yanan ormanlık alanlarda avlanmak yasaklandı

Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yaşanan orman yangınlarının ekosisteme ve yaban hayatına verdiği zararlar nedeniyle, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü önemli bir karar aldı. 2025-2026 av döneminde, yangınlardan etkilenen alanlarda avcılık faaliyetleri tamamen yasaklandı. Genel Müdürlük, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, yasağa uyulmasının önemini vurguladı ve uymayanlar hakkında cezai işlem uygulanacağını belirtti.

Yaban Hayatı İçin Kritik Adım

Orman yangınlarının, bitki örtüsünün yanı sıra yaban hayatını da olumsuz etkilediği belirtilen açıklamada, yasağın ekosistemin toparlanması ve yaban hayvanlarının korunması için alındığı ifade edildi. Yangınların hayvanları yaşam alanlarından uzaklaştırdığı ve hayatta kalmalarını zorlaştırdığına dikkat çekildi. Genel Müdürlük, vatandaşların yasağa hassasiyetle uymasını beklediklerini, aksi takdirde ilgili mevzuat çerçevesinde yaptırımlar uygulanacağını duyurdu.

Bakan Yumaklı’dan Açıklama

Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, CNN Türk’te katıldığı bir programda konuya ilişkin açıklamalarda bulundu. Yangınların yaban hayatını ciddi şekilde etkilediğini belirten Yumaklı, “Hayvanlar can havliyle başka bölgelere kaçıyor. Onların avlanmasına izin verecek bir ortamın oluşması kabul edilemez. Bu nedenle bu yıl av yasağı getiriyoruz,” dedi. Bakan, yasağın yaban hayatının korunması ve ekosistemin iyileşmesi için kritik olduğunu vurguladı.