Yüzde 10+6 zam yetmedi memurlar sokağa iniyor

Kamuda yaklaşık 4 milyon memur ve 2,5 milyon memur emeklisini ilgilendiren 8. Dönem Toplu Sözleşme görüşmeleri çıkmaza girdi.
Yüzde 10+6 zam yetmedi memurlar sokağa iniyor

Hükümetin, 2026 için yüzde 10+6 zam ve taban aylığa 1000 TL artış öneren ikinci teklifi, sendikalar tarafından yetersiz bulunarak protesto edildi. Memur-Sen, KESK ve Eğitim-Bir-Sen, 18 Ağustos Pazartesi günü 81 ilde iş bırakma eylemi yapma kararı aldı. Sendikalar, talepler karşılanmazsa eylemlerin genel greve dönüşebileceği uyarısında bulundu.

Sendikalar Tekliflere İsyan Etti

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın sunduğu ikinci teklif, memur ve emeklilerin beklentilerini karşılamaktan uzak bulundu. Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, teklifin “ne akla, ne vicdana, ne de adalete uygun” olduğunu belirterek, Pazartesi günü Türkiye genelinde iş bırakma eylemi ve Ankara’da büyük bir miting düzenleyeceklerini duyurdu.

KESK Eş Genel Başkanı Ahmet Karagöz ise, “Bu bir ücret pazarlığı değil, emeğin geleceğine yönelik bir saldırıdır. Diz çökmeyeceğiz, baskılar bizi yıldıramayacak” diyerek tepkisini sert bir şekilde ifade etti. Sendikalar, hükümetten sahayı rahatlatacak, hakkaniyetli bir teklif bekliyor.

81 İlde Eylem Çadırları ve Miting

Eğitim-Bir-Sen, toplu sözleşme görüşmelerindeki tıkanıklık üzerine iş bırakma kararı aldı. 81 ilde eylem çadırları kurulacak, sendika yöneticileri ve üyeler nöbet tutacak. 18 Ağustos’ta ise Türkiye genelinde iş bırakma eylemi gerçekleştirilecek.

Aynı gün, 81 ilden gelen üyeler Ankara’da bir araya gelerek sendika genel merkezinden Maliye Bakanlığı’na yürüyecek ve saat 14.30’da Anadolu Meydanı’nda basın açıklaması yapacak. Memur-Sen, KESK, Türkiye Kamu-Sen ve Birleşik Kamu-İş, ortak hareket ederek hükümetin teklifini protesto edecek. Sendikalar, adil bir zam ve refah payı taleplerinin karşılanması için mücadelelerini sürdüreceklerini vurguladı.